I dag var elever i Bergen samlet til storstreik på Torgallmenningen.

La de holde på å demonstrere selv om de ikke vet hva de prater om. Det gjør heller ikke de voksne vi så på debatten i kveld. Men ungdommen engasjerer seg og det er fint. Da vil de også i løpet av kortere tid skjønne at det voksne de stoler på har lært dem er feil. Solens syklus sender oss inn i en lang kaldere periode. Det eneste som vil få dem til å forstå er det kalde været som kommer med mere kulde og snø spesielt fra vinteren 2020. Da tror jeg ikke det blir så morsomt å demonstrere hver fredag. Så egentlig ser jeg på det som bortkastet tid å prøve å omvende dem nå. Jeg bruker heller tiden på fakta her og vet flere etterhvert vil skjønne hva som skjer. Når ungdommen skjønner de har blitt løyet for er jeg glad ikke jeg er en av de voksne som har gjort det. For dere er det mange av.

https://www.nrk.no/…/skoleelevene-fylte-bergen-sentrum-1.14…

Følg Bestefars Klimasannhet på FB.
https://www.facebook.com/bestefarsklimasannhet/

0 kommentarer

Siste innlegg