Undersøkelse: Elbiler mister 41 prosent rekkevidde i kulden.

Hvis jeg hadde fått en elbil helt gratis ville jeg takket nei uansett hvor lite eller mye rekkevidden taper seg i kulden. Jeg syns elbiler er fine. De akselrerer raskt og er gode å kjøre. Men jeg vil komme trygt frem. For det vil bli mangel på strøm. Når Mini-Istden slår inn skikkelig om et par år vil elver fryse. Solcellepaneler snør ned. Propellene iser ned. Strømnettet vil i perioder være ute av drift pga store mengder snø og is. Det skjer allerede i dag med det lille vi har hatt av storm og uvær. Veiene blir stengt i perioder pga store snømengder. Kanskje du må stå et døgn i kø før veiene blir åpnet. Det har allerede skjedd i år. Derfor beholder jeg min 2005 modell bensindrevne bil og passer på å ha full tank. Bensin og Diesel kommer til å bli brukt så lenge dere som kan lese denne lever. Så tenk deg om og se ann hva som skjer før du kjøper eller bytter bil. Det kan bli det billigste.

https://www.tek.no/…/undersokelse-elbiler-mister-41…/457594…

Følg Bestefars Klimasannhet på FB.

0 kommentarer

Siste innlegg