Og at du har godt med tid. Størst usikkerhet er det knyttet til søndag og julaften.
https://www.abcnyheter.no/…/skal-du-krysse-fjellet-med-bil-…
Og at du har godt med tid. Størst usikkerhet er det knyttet til søndag og julaften.
https://www.abcnyheter.no/…/skal-du-krysse-fjellet-med-bil-…
The first iron rule of American politics is: Follow the money. This explains, oh, about 80 percent of what goes on in Washington.
https://climatechangedispatch.com/climate-industrial-comp…/…
‘Global Warming Fears Are A Tool For Political and Economic Change…It Has Nothing To Do With The Actual Climate’
https://climatism.blog/…/draconian-un-climate-agenda-expo…/…
TONY HELLER
This is the first of a series of videos exposing the dishonest practices of the government scientists who wrote the 2018 National Climate Assessment. They have an agenda, and the agenda has nothing to do with informing the public about climate.
HVER DAG DØR DET CA 37 000 MENNESKER OG DYR PGA REELL MILJØFORURENSNING, MEN IKKE PGA CO2
Klimaforsker er ikke en beskyttet tittel, så det burde i utgangspunktet medføre at man tar høyde for at tilnærmet hvem som helst kan kalle seg for klimaforsker, og “forskningsresultatene” og uttalelsene blir jo selvsagt også deretter.
Når det så gjelder om en stor del av verdens klimaforskere dermed lyver, så lar jeg det være opp til enhver selv å bedømme dette. Men det er vel for lengst fullstendig åpenbart at samtlige påstander og spådommer om menneskeskapt CO2 sin påvirkning av klimaet, ikke bare har vært helt umulig å bevise vitenskapelig, men også beviselig har vært totalt feil.
På 70-tallet påstod klimaforskerne at vi gikk mot istid. Når den lille temperaturstigningen mellom ca 1980 til midten av 90-tallet kom, så ble istiden avlyst. Og i stedet skal det nå bli ulidelig varmt, angivelig pga menneskeskapte CO2-utslipp, som kun utgjør ca 4% av de årlige CO2-utslippene, der planeten vår helt naturlig står for resten.
Og det er altså en liten brøkdel av de ca 4% som vi mennesker slipper ut, som i følge de med CO2-fobi, er problemet. Og ikke de ca 96% av CO2 som jorda vanligvis slipper ut, og som selvsagt også vil variere i henhold til eksempelvis hvilken grad av vulkansk aktivitet som har funnet sted i det respektive året, etc. En enkelt stor vulkan kan som kjent slippe ut mer CO2 på en dag, enn vi mennesker gjør på et helt år med eksempelvis biltrafikken vår.
I dag vet vi jo blant annet følgende:
*Den såkalte globale temperaturen har ikke steget på ca 25 år, men tvert i mot gått ned. Dvs at den var steget med ca 1,1 grader, på ca 170 år, men har gått noe ned de siste par årene.
Dette til tross for at både den menneskeskapte CO2-mengden har økt betydelig de siste tiårene, og CO2-nivået i atmosfæren har økt fra ca 300ppm til ca 400ppm.
Vi kan også ha i mente, at for noen tusen år siden lå det naturlige CO2-nivået på ca 2000ppm, at CO2-nivået har vært mye høyere enn dagens nivå i mesteparten av historien, og at grensen for at alt livet på jorda dør ut, er på ca 200ppm, siden fotosyntesen ikke lenger kan gjennomføres under det CO2-nivået.
* Det skulle bli mer ørken, men jorda har blitt betydelig grønnere. Faktisk så mye grønnere at det tilnærmet tilsvarer et helt nytt kontinent, jfr denne artikkelen til Morten Jødal. https://miljomytene.no/2018/12/11/et-nytt-gront-kontinent/…
* Havnivået skulle stige raskt og dramatisk, slik at Manhatten kom til å stå flere meter under vann, innen 2014.
Men nå snart 4-5 år senere, så nevnte Græsvik fremdeles ikke noe om at så var skjedd, sist Græsvik “rapporterte” fra USA.
* Isen skulle smelte på Grønland og det skulle bli isfritt på Nordpolen. Som man ser av linken under, så vokser Grønlandsisen igjen. Og utbredelsen av polisen i Arktis, har etter det siste lavmålet i 2012, lagt på seg igjen, slik at omfanget nå er tilnærmet det samme som i 1979, som til og med var helt på slutten av en ca 40 år lang kuldeperiode. https://climatechangedispatch.com/climate-experts-greenla…/…
* Isbjørnbestanden var visstnok truet pga issmeltingen på Nordpolen. Men bestanden har mer enn 5-doblet seg de siste ca 50 årene, og det er i dag mer isbjørn enn noensinne. http://www.miljostatus.no/isbjorn
* Offisielle statistikker viser at det slett ikke har blitt noe mer ekstremvær, men at været og klimaet ligger godt innenfor den historiske normalen. Dette til tross for stadige påstander om at det blir mer og mer ekstremvær, noe som altså ikke er statistisk riktig, men vanligvis kun begrenset til normale lokale variasjoner.
Dette stemmer også godt med de historiske og vitenskapelige klimaerfaringene, med at det vanligvis er når den globale temperaturen går ned, og i de kalde periodene, at vi har mest ekstremvær på kloden vår. Og slett ikke i de varme periodene.
* Temperaturen har de siste par årene gått uvanlig raskt og mye ned, og er i dag ca 0,7 grader over temperaturen for snart 200 år siden. Om man tar høyde for at NASA Giss også har bedrevet en meget tvilsom praksis med å justere ned gamle temperaturmålinger en rekke ganger, og tilsvarende opp nye temperaturmålinger, tilsvarende ca 0,3-0,4 grader opp, så er vi nå i øyeblikket, i praksis kanskje bare ca 0,3-0,4 grader over 1850-temperaturen. Noe som ikke på noen måte kan karakteriseres som en alarmerende global oppvarming, men heller som en i et historisk perspektiv, en veldig stabil temperaturutvikling.
Men dette forutsetter også i hvilken grad en “global temperatur” faktisk mulig å måle på en korrekt måte, og at man i tillegg vet hva/når som er den korrekte fasiten på en optimal global temperatur.
https://climatechangedispatch.com/nasas-man-made-adjustmen…/
* Mange såkalte klimaforskere har blitt tatt i løgn og manipulering med data. Men dersom vi virkelig var inne i en alarmerende global oppvarming, så skulle det vel ikke være noe behov for å jukse med dataene for å bevise dette?
* Såkalte klimaforskere som forsøker å få verden til å bruke mest mulige midler til å begrense en global oppvarming som foreløpig ikke finnes, i stedet for at disse enorme midlene, der Norge bruker ca 95 millioner pr dag og verden ca 11 milliarder pr dag, selvsagt heller burde vært brukt til å redusere verdens største miljømessige katastrofer, som igjen medfører til verdens største humanitære katastrofe, som årlig dreper over 10 millioner mennesker og dyr, er ulogisk. Spesielt siden alt er basert på en fullstendig ubekreftet teori, sett ut i fra et vitenskapelig synspunkt og bedømming, og fra såkalte forskere som hittil har hatt helt feil i alt de har sagt.
* Når den “globale temperaturen” nå de seneste årene altså er blitt kaldere, i stedet for varmere, og også alle øvrige klimaspådommer uteblir, så hevder “CO2-menigheten” at også dette er et ledd i den globale oppvarmingen pga menneskeskapte CO2-utslipp. Og der det i gamle dager var yppersteprestene og svovelpredikantene som med fråde rundt munnen, hevdet at alt galt som skjedde i verden, var gudenes straff over et syndig folk, så forsøker man på tilnærmet samme måte i dagens moderne samfunn, å hevde at tilnærmet alt som skjer med klimaet vårt nå, det være seg alt i fra mindre ubetydelige eller ikkeeksisterende hendelser, til at det som før nevnt blir kaldere når det egentlig skulle bli varmere, er pga menneskeskapte CO2-utslipp.
Og at vi kommer til å få vår straff, og verden kommer til å gå under, dersom vi ikke betaler enorme CO2-avgifter, og bruker ustyrtelig med penger, dvs p.t. ca 4 000 milliarder pr år, på å redusere de i den store sammenhengen, svært begrensede menneskeskapte CO2-utslippene med ca 25-50%, innen noen få år.
Selv om disse utslippene hittil stort sett har bidratt positivt, til en grønnere verden.
Dette er symptomatisk for religioner og sektledere, at de er ufeilbarlige, til tross for at alt de sier står i strid med anerkjent vitenskap, og at alle spådommer er gale, så er likevel det aller viktigste man kan gjøre og fortsette å tro, og så gi mer penger. Og spørsmålet mange kanskje burde spørre seg blir naturligvis, om hvorfor?
At analfabeter kunne bli fanget i et slikt “nett” for flere tusen år siden, er så sin sak. Og det finnes jo fortsatt mange som er overtroiske, og som sverger til både det ene og det andre av religioner og sekter. Og det må de selvsagt få lov til å gjøre, så lenge de betaler for “morroa” sjøl.
Men at en rekke moderne oppegående mennesker, som i dagens verden, lett bare kan foreta noen raske googlesøk, og så finne ut hva som er korrekt, eller vitenskapelig bevist, av alle de mange påstandene fra CO2-menighetens yppersteprester, i stedet bare følger blindt de som hevder at CO2 er verdens største svøpe og giftstoff, er selvsagt både like fascinerende og ulogisk, som å iakta argumentasjonen til de som fremdeles tror på at jorda ble skapt på ca en uke, og at vi mennesker derfor slett ikke stammer fra apene.
Reaksjonsmønsteret er omtrent det samme fra begge grupper, som begge anklager oss for kjetteri, når vi selvsagt påpeker at tingene som proklameres og forfektes slett ikke er i tråd med virkeligheten og anerkjent vitenskapelig basert kunnskap.
Vi har i dag god vitenskapelig oversikt over den biologiske påvirkningen til CO2 innenfor plantevekster, og hvilken effekt og påvirkningsgrad dette har i forhold til skoggrensen sin forflytning, ekstra avkastning og modningsgrad, etc., sammen med alle de øvrige positive effektene av et høyere CO2-nivå, som også er kjent tidligere. Ikke minst er mindre nødvendighet for bruk av sprøytemidler og kunstgjødsel, og et lavere vanningsbehov, svært viktige moment i denne sammenhengen, siden det fortløpende vil bli stadig flere land som vil få en katastrofal mangel på rent drikkevann i fremtiden.
Over 10 millioner av mennesker og dyr dør altså hvert eneste år, av alskens menneskeskapte utslipp av reelle giftstoff, og kjemikalier som er mer eller mindre giftige og/eller dødelige. Og langt flere blir selvsagt syke. Tallene er selvsagt også økende, så i løpet av de neste årene som er igjen av dette århundredet, vil vi altså høyst sannsynlig snakke om over 1 milliard mennesker og dyr som beviselig (ikke teoretisk) vil dø, dersom vi ikke umiddelbart prioriterer å bruke de nødvendige midlene som skal til, for å redusere utslippene av alskens av de mest farlige og miljøskadelige stoffene i luften, til lands og til vanns.
Og i tillegg så har vi også enorme problemer med plastforurensing i verdens hav, der ca 90% av alt plastavfallet hovedsakelig kommer i fra 10 store elver i Asia og Afrika. Og denne plasten må selvsagt fanges opp før den når elvemunningen og havner i hvet, der den blir en formidabel og tilnærmet umulig oppgave å få samlet inn igjen.
Og av alle ting, og verdens verste og giftigste miljøgifter man i denne sammenhengen kunne herje seg inn på, så har altså noen prestert å utrope den livgivende gassen CO2, som alt livet på jorda er helt avhengig av dersom fotosyntesen skal kunne gjennomføres, som verstingen over alle verstinger. Og som må bekjempes med tilnærmet alle midler, til tross for at dette selvsagt og nødvendigvis må gå på bekostning av bekjemping av utslipp av reelle miljøgifter, siden alle midlene kommer i fra de samme pengesekkene.
Mesteparten av de ca 37 000 menneskene som i løpet av bare denne tirsdagen vil dø pga reell forurensing, dør i u-land, eller land langt vorte i fra vår del av verden. Og de er derfor “out of sight”, og tilsynelatende også “out of mind”, for mange CO2-frelste. Langt vekke i fra de som kjører el-bil i kollektivfeltet innenfor ring 3, i Oslo.
Men det er ingen unnskyldning for virkelighetsfrykt, og å ikke ville ta til seg vitenskapelig bevist kunnskap. Og ditto avvise overtro, når de vitenskapelige bevisene er så lett tilgjengelig som de er i våre dager.
Og man vil også raskt kunne konstatere, at giftstoffene som PCB og DDT, m.fl., er på vei inn i maten og kroppen vår, via sjømaten vi spiser. Og dermed vil også dødstallene og sykdomstilfellene etter hvert også stige her i vår del av verden, dersom det virkelig er det som skal til før en del folk kan åpne øynene, for det som allerede skjer i store deler av verden forøvrig.
Hvordan hadde den gemene norske befolkningen reagert, dersom det hver eneste dag døde ca 37 000 mennesker her i Norge pga miljøforurensing?
Hvor lang tid hadde gått før man sluttet å snakke om «klimapolitikk» og «grønt skifte», og om å prioritere og bruke ca 95 millioner om dagen til å bekjempe menneskeskapte CO2-utslipp?
Man ville vel raskt heller begynte å fokusere på reduksjon av de giftstoffene som utryddet ca 37 000 norske mennesker hver eneste dag året rundt, og hvordan man skulle bekjempe denne humanitære katastrofen av episke proporsjoner.
Men selv om dette for oss her i Norge altså bare er et tenkt scenario, så dør det gjennomsnittlig ca 37 000 mennesker og dyr hver eneste dag av forurensing, hele året. Samtidig som mange politikere, massemedia og andre, kun er interessert i å være politisk korrekte ved å tilbe klimaguden sin, og snakke om hvilken “klimapolitikk” vi skal ha for å styre jorda sin temperatur.
Dersom vi i den rikeste delen av verden, virkelig vil hjelpe den fattigste delen av verden, og etter hvert også oss selv, med å begrense de enorme dødstallene, så må man selvsagt gjøre sine prioriteringer deretter. Dersom man fremdeles mener at eksempelvis den såkalte Paris-avtalen, der Vesten tilnærmet betingelsesløst, årlig skal overføre ca 800 milliarder “CO2-dollars” til mer eller mindre gjennomkorrupte regimer og diktatorer i Asia, Afrika og Sør Amerika, i stedet for å forsøke å få ræva i gir, og heller prioritere å bruke slike midler på å redusere menneskeskapte utslipp av reelle giftstoffer, som allerede nå medfører den største humanitære katastrofen gjennom tidene, så må det være relevant å spørre om:
Hva skjedde med at alle mennesker er like mye verdt?
Bare i Kongo jobber det over 40 000 barneslaver for å utvinne kobolt til bruk i produksjon av batterier til elbilene våre.
Hva feiler det dagens klima- og miljø-journalister?
https://www.an.no/…/hva-feiler-det-dagens-kli…/o/5-4-925954…
Det blir så mye kaldere året rundt så alt annet blir ubrukelig. Strømmenprisen vil mangedoble seg og det blir for lite av den. Så drømmen for de grønne om fosilfrie biler er ren fantasi. Myndighetene vil skjønne det etterhvert. Akkurat nå er de bundet til en klimaavtale som ikke er verdt papiret den er skrevet på. Her blir Supperådet til Heide Steen bare smågutten. Og det er ikke mer enn to år til vi er der. Så er du avhengig av bil er diesel eller bensin det eneste alternativet i mange tiår.
https://www.abcnyheter.no/…/adblue-slik-blir-dieselmotoren-…
Biodrivstoff.
Alle som levde under den andre vendenskrigen visste at en dieselbil kunne kjøre på smør eller margarin. Antagelig visste folk dette lenge før det.
En dieselmotor kan fungere på så å si alt som kan brenne, til og med støv!
I de siste årene har dieselmotoren blitt sett på som verstingen av forurenserne. Men er det riktig?
Hvis vi ser litt på energiforbruket til en dieselmotor, så har det alltid vært minst 30% lavere enn en bensinmotor. Og det har ikke minsket. Bensinmotoren vil aldri ta igjen dieselmotoren når det gjelder å utnytte energien i drivstoffet.
Hvis det er noe problem med dieselmotoren, så er det partikkelutslippet, men hva er problemet med det? Et enkelt filter løser det problemet. I allefall det meste.
I et oljeraffineri er det også diesel som krever minst energi for å produseres i forhold til bensin!
Hvis det er ønskelig å få biler til å kjøre på biobrensel,- så er det bare å tørke ved godt nok og lage støv av det da! Men da har vi et annet problem. Det må energi til å tørke støvet! Glem det.
Som jeg før har nevnt, kan en dieselmotor gå på det meste, også rapsolje, men da kommer det opp et annet spørsmål. Skal vi bruke all den produktive jorden som vi har i Norge til å produsere raps?
Hvor skal resten av maten hentes fra da?
Skal vi importere alt?
Rapsåker, en mulig energikilde.
Så er det skogen. Vi har litt skog, men dessverre ikke nok. Og som noen nå foreslår, så skal vi benytte alt av kvister og topper til biobrensel. Kanskje også stubbene skal brytes opp og brukes til det samme formålet.
Da er vi på ville veier. En skog med god bonitet har en veksttid på mellom 60 og 80 år. Men hvis all næringen blir borte, hva skal den gro på da?
Hvis stubbene også blir brutt opp, hva er igjen? Ikke noe, og da vil det i beste fall ta 100 år før skogen kan hugges igjen.
Enhver bonde vet at hvis en bare høster og ikke tilfører jorda noe, vil avlingen utebli innen veldig kort tid.
Mye av Norge vil se ut som områdene rundt Røros, uten skog, der skogen ble snauhugget for å fyre i kobbergruvene på 1500- tallet og framover.
Hvis vi ikke er så heldige at middeltemperaturen kommer til å øke betraktelig, kommer mye av Norge til å se ut som området rundt Røros, hvis de som vil rasere skogen får sin vilje da.
Biodrivstoffprosjektet til de ”grønne” politikerne og de andre naive menneskene i Norge, kommer til å kollapse totalt,- før det er gjennomført. Forhåpentligvis vil ikke dette skje.
Skal vi følge deres råd, (altså de ”grønne”) vil Norge være uten skog innen få år, og det er vel ikke ønskelig?
Vi har mye fisk, mye mer enn det vi trenger selv. Skal vi da gjøre slik som indianerne i Amerika gjorde? Å begynne å gjødsle jorda og skogen med fisk?
Men da kommer et annet spørsmål opp. Hva skal vi eksportere? Ikke har vi fisk igjen, ikke skog og oljen tar slutt en gang.
Da er vi tilbake til 50- tallet, da Norge var et av de fattigste landene i Europa.
Uten skog, uten fisk og uten landbruksareal som kan brukes til annet enn biodrivstoff!
Jeg håper at det er noen få (om ikke mange) politikere som skjønner dette og får stoppet denne uansvarlige forvaltningen av det lille vi har av Norges resurser. Det er jo helt utenfor all fattevne at noen kan klare å foreslå noe slikt.
Vi har gjennomgått noen idiotiske forslag før, men dette tar kaka!
Det må finnes noen fornuftige politikere i dette landet som har tyngde og myndighet nok til å si stopp for denne galskapen!
Vi må nok bruke olje fra Nordsjøen som drivstoff inntil vi har funnet opp noe som kan erstatte den effektivt.
Advarer om to dagers uvær – snø og sterk kuling i fjellet
Skal du over fjellet i Sør-Norge? Kanskje du skal vente til onsdagen og torsdag er passert – da ventes et stormsenter inn fra vest.
https://www.vg.no/…/advarer-om-to-dagers-uvaer-snoe-og-ster…
Dette er en prøvetest fo hvordan dere kan sponse en artikkel. Min,10 kroner dagen i en uke. Dette er bare et forslag. Innteressert?send melding på fb siden vår.