Quite significant blanket of fresh snow in Serra San Quirico (AN), Marche, N-CNTRL Italy (300 m elevation) this morning, December 17! Report: Marasca Maria Enrica / Italia Live Meteo
Rapport: Vindturbiner fører til oppvarming
Overgang til vindkraft er i løpet av det første århundret verre enn kull og gass, viser en ny amerikansk forskningsrapport.
Rapporten, utført av forskere fra Harvard-universitetet, viser at dersom USA fikk all elektrisitet fra vindturbiner, ville temperaturen i landet har økt med + 0.24 grader Celsius, med opp til + 1.5 grader om natten. + 0.54 Celsius rundt vindparkene.
Dette ville ha mer enn spist opp fordelene av å dekarbonisere landets kraftsektor, som er beregnet til å gi en gevinst på – 0.1 Celsius.
https://www.abcnyheter.no/…/rapport-vindturbiner-foerer-til…
Jeg skrev om det i forrige artikkel. De vet det blir kaldere. Nå ser de muligheten for å tjene penger. Det virker ikke, men det spiller ingen rolle. Hvem kan motbevise det når det blir kaldere.
First geoengineering experiment to dim the sun on track for 2019.
https://www.msn.com/…/first-geoengineering-expe…/ar-BBQNiM8…
De startet for 128 år siden med å lage regn. De ventet på første regnvær. Pang sa det og regnet kom. Nå vet de det blir kaldere. Nå skal de redde oss fra en kokende klode. Pang sier det og det blir kaldere. Nok en løgn som de vil tjene penger på.
21st Century Snake Oil: Geoengineering to “fix” Global Warming.
Kollfinn Fleisher.
KLIMAFORSKERNE.
Det finnes utallige ”klimaforskere” rundt om kring i verden. Hva de gjør, vet ingen.
Jeg setter klimaforskerne i gåsetegn, fordi de vet ikke hva de gjør, og ingen vet ikke hva de driver med. Altså et Supperåd. Tusenvis av folk som ikke vet hva de driver med. (FN er full av dem, men der er det ikke noen få, der er det millioner)
Selvfølgelig er dette satt på spissen, men når noen av dem nesten daglig kommer i nyhetene og sier: Dette været er klimaskapt, og denne tørken er klimaskapt, og denne lokale flommen er skapt på grunn av menneskenes bruk av fossilt brennstoff. Da blir det ikke bare dumt, men latterlig.
I en tidligere artikkel, har jeg sagt at hvis man hver dag sier at klimaet blir ille på grunn av menneskenes virsomhet på Jorden, blir det som å rope ULV mange ganger.
Det er ikke sikkert at klimaforskerne har hørt eller lest slike fortellinger, men det burde de ha gjort.
Hvis det bare hadde vært saklige, begrunnede meldinger som hadde vært presentert, hadde folk trodd på det, men når det til stadighet blir ropt høyt om dommedag,- da slutter folk å tro på deres budskap.
Jeg synes litt synd på disse forskerne også. De er sikkert alle sammen veldig flinke folk. Problemet oppstår når en sannhet, som ikke er en sannhet, blir virkelighet. Det er da det virkelige problemet for våre fremragende forskere kommer for dagen.
Skal vi forske på noe som ikke er her? Eller skal vi forske på noe som kan bli her? Eller skal vi forske på noe som er her? Eller skal vi forske på det som har vært før, og kanskje kommer igjen?
Det er ikke lett for en nyutdannet forsker å mene noe annet enn det som er ”loven”, – det er slik vi gjør det her!
Og da blir det slik inntil den nye forskeren har fått noen år på ræva og begynner å si i fra hva den tenker. – Og da blir det problemer. Alle de gamle forskerne er helt i harnisk over hva en unge på 50 år kan få seg til å si!
Siden vår alles kjære Gro opprettet Cicero har det vært slik.
Hvis noen tør å snakke om at klimaendringene er naturlige, blir de fort omplassert. Eller som vi normale sier,- de får sparken.
Klimaforsker Bjørn Samseth har som Al Gore tilgode å “spå” riktig om klima. Det får man en pris for.
Hva er en solsyklus?

Helge Leikanger.
SVOVELPREDIKANTEN, AL GORE, OG DEN UBELEILIGE REALITETEN
Før vandret svovelpredikantene og dommedagsprofetene ofte rundt i litt fillete klær på gaten, og bar frem sitt budskap. Kanskje bar de også med seg et høyt hevet skilt, der det stod at “enden er nær!”, etc.
Nå flyr svovelpredikantene og dommedagsprofetene verden rundt i private jetfly, og påstår at “enden er nær!” dersom vi ikke straks klarer å bekjempe CO2.
Man skal altså ikke fokusere på å bekjempe all forurensingen av reelle miljøgifter til lands, til vanns, og i luften som årlig dreper over 10 millioner mennesker og dyr, og som selvsagt gjør langt flere syke, eller den enorme plastforsøplingen til land og til vanns, som selvsagt krever mange liv i dag, og som nå er i ferd med å spre seg i hele næringskjeden i havet.
Det som Al Gore & co, hevder skal “redde verden”, er en kombinasjon av sosialisme, og at man må bekjempe den livsviktige plantenæringen, CO2, dvs den livsviktige gassen som både fotosyntesen, og dermed også alt livet på jorda er livsavhengig av.
Dette har selvsagt ingenting med vitenskap å gjøre, men utelukkende med overtro og moderne dommedagsprofetier.
Bestefar(meg) er kjempefornøyd med klimaavtalen i Paris og Polen.
Den er så dårlig og er ikke verdt fem øre for klimamenighetene. De har allerede begynt å klage. Men Elvestuen står frem med et smil på nyhetene og er fornøyd. Journalistene vet ikke hva de skal tro. Ikke rart for klima vet de ingenting om. Men bestefar er fornøyd. Jeg er sikker på at dette er slutten på flere tiår med klimaløgner. Vet dere at verden bruker fire milliarder hver dag på galskapen. Hvordan kan så mange forsvare det når det de kan brukes på fatige i hele verden. Svaret er penger. Milliarder av dem. Men nå har folk i mange land begynt å forstå løgnen. Nå går det mot slutten. Skremslene startet med Ozonlaget Metangass og etterhvert CO2 pluss flere andre ting. Alt er løgn. Se hva Lars Bern forteller dere om hvordan å hvorfor klimaløgnene startet for over 40 år siden.
Was Poland’s COP-24 Climate Change Conference the End?
Det nærmer seg slutten. Folk over hele verden skjønner at de har blitt løyet for og protesterer. Og avtalen er så svevende så betyr egentlig ingenting. Men de måtte få ferdig møtet og kom frem til et skriv så media og presse fikk det de ventet på. Jeg har sagt det lenge. Løgnen nærmer seg sin egen begravelse. Det går av seg selv med Mini-Istiden vi er på vei inn i.
https://townhall.com/…/was-polands-cop24-climate-change-con…
Nær 100 ørner drept på Smøla – nå venter mer vindkraft i fjell og kyst
Vindkraftverk utgjør enorme inngrep i naturen, og det er all grunn til å sette spørsmålstegn om hvor miljøvennlig vindkraftverk i norsk utmark er.
https://www.itromso.no/…/N%C3%A6r-100-%C3%B8rner-drept-p%C3…













