Bestefar blir klimaflyktning. Nå er et liv med snømåking kanskje over.

 

Når man hører ordet “klimaflyktning” tenker de fleste på mennesker som flykter fra tørke og sult. Men hva skjer når det blir kaldere og mere snø på den nordlige halvkule og mer normalt vær lenger syd på kloden. Bestefar er sikker på at strømmen vil snu. Er man ung og sprek takler man flere meter med snø og glatte veier bedre enn vi som har levd en stund. Og for å være helt ærlig er jeg møkka lei av å måke snø.

Spiren ble sådd for snart to år siden. Etter å ha skuffet snø flere timer dagen før og så våkner til en ny meter kom tanken snikende. Spesielt etter å måtte tilkalle to mann med traktor for å grave frem bilen. Når jeg samtidig hadde skjønt løgnen om klima og hvordan det ville bli var det lettere å bestemme seg. Etter å ha feriert et par ganger i Spania på Costa Blancakysten blir det fast adresse der fra 1 november. Samtidig som jeg vil jobbe mer med å følge med på klima vil jeg fortelle om hvordan det er for pensjonister å bo eller være på langtidsferie i Spania.

Jeg er sikker på at flere vil tenke på det etterhvert når det blir kaldere og mere snø på den nordlige halvkule. Det lille jeg har sett og opplevd foreløbig er bare positivt. Og at det meste er minst 50% billigere enn i Norge passer bra for lommeboka til de fleste pensjonister.

Lik og følg med oss på FB.
https://www.facebook.com/bestefarsklimasannhet/?ref=bookmarks

0 kommentarer

Siste innlegg