Bestefars fredagskronikk.

Hva skjer lurer mange på. Det blir kaldere og mer snø i mange land. Andre får mer tørke,regn og flom. Andre får flere jordskjelv og vulkanutbrudd. Dette styres av solens syklus som den har gjort i millioner av år. Jeg hadde i det lengste håpet på en varmere klode som det var når mange store sivilsasjoner vokste frem på en frodigere jord. Men når kulden kom kolapsett de.

Grunnen til at jeg startet siden er barn og ungdom som fra barnehagen blir skremt med klimaløgner om en kokende jord av voksne som de stoler på. Media med NRK i spissen er en av verstingene i klassen. Det er missbruk av barn. Greta Thunberg blir missbrukt i alle media selv om de vet bakgrunnen hennes.

For oss i Norge vil  2020 bli det store omslaget. Det blir kaldere og mere snø. Sommeren kan bli ganske ok. I 2021 kommer det minst tre meter snø og  sommeren blir enda kaldere. I 2022 kommer det store omslaget. Minst tre meter snø og sommeren blir kaldere så snøen ikke smelter. Dette bare fortsetter til 2027. Det blir fortsatt kaldt videre men med mindre nedbør. Dette skjedde for 400 år siden og vil skje igjen. Da vil vare i flere tiår. Politikere og forskere vet det.  Nå prater vi om dramatiske klimaendringer. Hvor skal vi gjøre af metervis med snø som vokser hvert år.

Og hva med elforsyning?. Elver og vann vil fryse. Solcellepanelene snør ned. Vindturbinene iser ned. Vi må importere mer og fyre i gang gasskraftverket. Mange land har skjønt hva som skjer. Finnland har to atomkraftverk under bygging. Kina har under planlegging eller bygging 2400 kullkraftverk til land over hele kloden. Mange av dem i Afrika. Kull er etterspurt og våre politikere avvikler gruvedriften på Svalbard. Gjett hvem som er innteressert i å overta. Jeg har både ved, oljefyring, bil som går på bensin og dieselagregat i garasjen.

Og hva gjør din lokale fotballklubb når snøen ligger året rundt. Bruker man fantasien og tenker videre må alle sommeridretter innendørs. Jeg har vært i kontakt med klubber og  advart dem mot innvesteringer som blir null verdt. Det var bortkastet tid. Samme med de kommunene jeg har vært i dialog med.

Det er mange som ikke er enig med meg om hva som skjer med klima. De fleste leser bare overskrifter og setter seg ikke inn i tema før de protesterer.  Alt de trenger å vite finner de i artiklene på siden. Spesielt den på toppen med John Casey. Men er noe uklart er det bare å spørre.

Våre motstandere når ut til mange. Jeg håper flere vil innvitere venner og famile til siden. Vet det er vanskelig. De fleste ser på oss som tullinger. Nå prater jeg fra egen erfaring. Jeg blåser i hva folk mener. Saken er viktigere så jeg innviterte alle og 50 av 500 venner på FB ble med og likte siden. Men jeg vet mange følger med. Det er passert 1000 likes på siden og hvis bare halvparten gjør det samme som jeg vil sannheten nå ut tll  mange flere. i går var det 1500 innom siden. Det burde vært minst en null til om et så alvorlig tema som styrer vår fremtid.

Vi er fem pensjonister som støtter med 100 kr hver i mnd så vi kan sponset siden på Facebook. Det er ikke gratis som mange tror. Som dere har sett i toppinlegget håper vi flere blir med å gjør det med 300 kr i året eller mer hvis man vil. Fikk melding fra flere som ville være med å sponse oss men det skjedde ikke noe på kontoen fra dem.

Forbered dere og følg med. Kommer med innlegg som dette hver fredag med med ting jeg tenker på som jeg vil dele med dere. Og det er mye som er alvorligere enn artikkelen i dag. Matmangel er en av dem. Jeg er ikke akkurat noen forfatter av lange innlegg med litt av hvert, men gjør så godt jeg kan. Alt må ikke være perfekt.

Ha en god helg. Hilsen Bestefar.
Bildet kan inneholde: tekstFølg også Bestefars Klimasannhet på FB.

0 kommentarer

Siste innlegg