TIL ALLE UNGDOMMER OG FORELDRENE TIL DE SOM SKOLESTREIKER. SOMMERFERIEN ER OVER. DET VIRKER SOM DEN GLOBALE OPPVARMINGEN OGSÅ TOK FERIE. FØR DERE BRUKER MER TID PÅ Å STREIKE SÅ LES HVA JEG HAR Å SI.

Vet dere som streiker at det går seks liter olje til å produsere mobilen deres?

Hvis dere som skolestreiker virkelig vil ha stopp i ojeproduksjonen bør dere lese dette. 95% av det dere bruker på en eller annen måte er avhengig av olje til produksjon. Det startet med noe elekronisk som vekker deg.

Så dusjer du, pusser tennene, sminker deg og er fornøyd med starten på dagen. Men alt du har gjort eller brukt inneholder oljeprodukter. Neste skritt er skolen. Enten du blir kjørt, tar buss, sykkel, moped eller går bruker du produkter fra oljen. Hvis du ikke går  nesten naken. Det meste du har på deg er lagd av oljeprodukter. Så det kan du ikke bruke mere. Sånn kan jeg fortsette i flere timer.

Nå kommer hovedpoenget mitt. Hvis dere vil bli tatt alvorlig forventer jeg at dere kutter ut noe av det jeg har nevnt her som en start. Kommer til å bli kaldt utover høsten så dere må iallefall kle dere varmt. Ikke så lett hvis dere ikke bruker pels eller andre plagg som ikke inneholder oljeprodukter. Hvis ikke gå på skolen der dere skal være. Ikke stå i gaten og skrik om noe dere ikke vet nok om. Jorden trenger CO2 for å leve.

Jeg vet det er de voksne som har hjernevasket dere. Men nå må dere begynne å tenke sjæl. Ikke herme etter alle voksne som ikke vet hva de prater om hele tiden. For de er det mange av.

What If the World Ran out of Oil Today?

A world less dependent on oil is one that might help our planet, but what would happen to humans if oil no longer existed?

Posted by What.If on Friday, February 16, 2018

Lik og følg med oss på FB.
https://www.facebook.com/bestefarsklimasannhet/?ref=bookmarks

0 kommentarer

Siste innlegg